Skip to content

Sleutelovereenkomst:

  1. Deze overeenkomst een aanvulling is op de lidmaatschapsovereenkomst en algemene voorwaarden van Energize Gym;
  1. Eigenaar en lid afspraken met elkaar willen maken over het gebruik van de ruimte van Energize Gym buiten de uren onder supervisie, genoemd ‘vrije training’;
  1. Lid een sleutel in bruikleen krijgt van eigenaar onder betaling van een borg;
  1. Eigenaar een checklist ophangt voor de afsluiting van de trainingslocatie van Energize Gym, genoemd de ‘afsluitlijst’;
  1. Lid als zodanig in staat en bereid is om de regels van deze overeenkomst te accepteren en uit te voeren;
  1. Lid als zodanig in staat en bereid is om de (financiële) gevolgen te dragen en te betalen aan Eigenaar indien dit van toepassing is;

Artikel 1 De sleutel

  • Na ondertekening van deze overeenkomst krijgt lid een sleutel van eigenaar in bruikleen. Hiervoor wordt een borg betaald van €35,- (vijfendertig euro).
  • Het is strikt verboden voor lid om de sleutel uit te lenen aan derden of om de sleutel bij te laten maken. Indien lid de sleutel bijmaakt of uitleent, zal eigenaar ten behoeve van de veiligheid van Energize Gym een nieuw cilinderslot aanschaffen en alle sleutels vervangen. De volledige kosten voor het nieuwe slot, het vervangen van het slot, en het opnieuw laten bijmaken van alle sleutels komen voor de rekening van lid. Eigenaar is verplicht om een bon aan lid te laten zien voor de gemaakte kosten die vergoed dienen te worden door lid.
  • Indien lid de sleutel kwijtraakt, zal eigenaar ten behoeve van de veiligheid van Energize Gym een nieuw cilinderslot aanschaffen en alle sleutels vervangen. De volledige kosten voor het nieuwe slot, het vervangen van het slot, en het opnieuw laten bijmaken van alle sleutels komen voor de rekening van lid. Eigenaar is verplicht om een bon aan lid te laten zien voor de gemaakte kosten die vergoed dienen te worden door lid.
  • Wanneer lid zich uitschrijft bij Energize Gym, is lid verplicht zijn sleutel uiterlijk op de laatste dag van zijn/haar contract in te leveren bij eigenaar. Indien lid de sleutel niet tijdig inlevert, zal eigenaar ten behoeve van de veiligheid van Energize gym een nieuw cilinderslot aanschaffen en alle sleutels vervangen. De volledige kosten voor het nieuwe slot, het vervangen van het slot, en het opnieuw laten bijmaken van alle sleutels komen voor de rekening van lid. Eigenaar is verplicht om een bon aan lid te laten zien voor de gemaakte kosten die vergoed dienen te worden door lid.
  • Indien lid en eigenaar elkaar niet fysiek kunnen zien, dient lid een afspraak met eigenaar te maken om de sleutel in te leveren bij een medewerker van Energize Gym waarmee eigenaar schriftelijk akkoord gaat.

Artikel 2 Inschrijving

2.1       Lid verplicht zich om zich in te schrijven voor een uur vrije training in het rooster van Energize Gym in de app Virtuagym. Eigenaar moet te allen tijde in kunnen zien wie zich wanneer bevindt in de trainingslocatie van Energize Gym.

2.2       Indien lid zich niet in kan schrijven – door een storing in de applicatie van Virtuagym, of door een gebrek aan credits voor vrije training, of een andere situatie – dient lid eigenaar direct te contacteren op het daarvoor bestemde telefoonnummer op WhatsApp.

2.3       Indien lid zich vergeet in te schrijven, wordt daar maximaal twee keer op gewaarschuwd door eigenaar. Indien na de tweede waarschuwing lid zich wederom een keer niet inschrijft, dient lid de sleutel direct in te leveren bij eigenaar, is het niet meer toegestaan voor lid om zelfstandig te trainen en wordt de borg voor de sleutel terugbetaald.

2.4       Indien lid weigert de sleutel terug te geven is eigenaar genoodzaakt om een volledig nieuw slot en daarbij behorende sleutels aan te schaffen. De volledige kosten voor het nieuwe slot, het vervangen van het slot, en het opnieuw laten bijmaken van alle sleutels komen voor de rekening van lid. Eigenaar is verplicht om een bon aan lid te laten zien voor de gemaakte kosten die vergoed dienen te worden door lid.

Artikel 3 Gebruik van materialen in trainingslocatie Energize Gym

3.1       De materialen van Energize Gym dienen gebruikt te worden zoals deze bedoeld en uitgelegd zijn aan lid. Indien het voor lid niet duidelijk is hoe er met bepaalde materialen omgegaan moet worden, ligt de verantwoordelijkheid bij lid om dit kenbaar te maken aan eigenaar. Eigenaar zal persoonlijk met lid door de onduidelijkheden heen lopen en uitleggen hoe de materialen veilig en goed gebruikt kunnen worden.

3.2       Indien materialen kapot gaan of er schade ontstaat in de trainingslocatie van Energize Gym, dient dat direct telefonisch gemeld te worden aan eigenaar en niet aan een medewerker of inhuurkracht.

3.3       Wanneer schade ontstaat aan materialen tijdens correct gebruik door lid, én wanneer dit netjes gemeld is aan eigenaar, zal eigenaar per situatie beoordelen en nagaan wat er precies gebeurd is en of de schade het gevolg is van slijtage of door onjuist of onzorgvuldig gebruik. Indien vastgesteld wordt dat er sprake is van slijtage aan (kabels, slam balls, etc.) en niet door onjuist of onzorgvuldig gebruik, zal eigenaar de kosten voor eigen rekening nemen.

3.4       Indien lid schade veroorzaakt in de trainingslocatie van Energize Gym door onjuist of onzorgvuldig gebruik. Zal eigenaar beoordelen wat er nodig is om de schade te herstellen. De kosten om de schade te herstellen zullen volledig voor rekening van lid komen. Eigenaar is verplicht om een bon aan lid te laten zien voor de gemaakte kosten die vergoed dienen te worden door lid.

Artikel 4 Regels met betrekking tot afsluiten

4.1       Lid dient alle gebruikte materialen netjes op te ruimen op de daarvoor bestemde plekken. Indien het voor lid niet duidelijk is waar specifieke materialen opgeruimd moeten worden, ligt de verantwoordelijkheid bij lid om dit kenbaar te maken aan eigenaar. Eigenaar zal persoonlijk met lid door de onduidelijkheden heen lopen en uitleggen waar de materialen netjes opgeruimd moeten worden.

4.2       Lid dient gebruikte glazen en/of kopjes in de vaatwasser te zetten. Indien de vaatwasser gevuld is met schone vaat, of indien de vaatwasser een wasprogramma aan het draaien is, dient lid zijn/haar gebruikte glas en/of kopjes in de gootsteen te zetten.

4.3       Lid dient de drie ventilatoren in de trainingslocatie van Energize Gym uit te zetten. Indien er een probleem is met een ventilator dient lid eigenaar direct telefonisch op de hoogte te stellen.

4.4       Lid dient de muziek in de trainingslocatie van Energize Gym uit te zetten met de daarvoor bestemde telefoon. Lid dient deze telefoon altijd in de lader te doen of te houden indien deze al in de lader zit. Indien er zich een probleem voordoet met de telefoon of met de muziek, dient lid eigenaar hiervan direct telefonisch op de hoogte te stellen.

4.5       Lid dient de verlichting in de trainingslocatie – de drie lichtknopjes in de hal, lichtknop in het toilet, en de lichtknop van de spotjes rechts achterin de hal – te allen tijde uit te zetten tijdens vertrek. Indien er zich een probleem voordoet met de verlichting, dient lid eigenaar direct daarvan telefonisch op de hoogte te stellen.

4.6       Lid dient alle punten van de ‘afsluitlijst’ die door eigenaar is opgehangen in de hal om te checken, nogmaals na te lopen om te zien of hij/zij iets vergeten is.

4.7       Indien een van de punten 4.1 t/m 4.6 niet nageleefd wordt, zal eigenaar eenmalig een waarschuwing geven. Indien na deze waarschuwing de regels wederom niet nageleefd worden, is eigenaar genoodzaakt om de sleutel per direct terug te vorderen, is het niet meer toegestaan voor lid om vrij te trainen en wordt de borg voor de sleutel terugbetaald.

4.7       De voordeur van de trainingslocatie van Energize Gym dient te allen tijde op slot gedraaid te worden door lid. Indien er een probleem is met het slot of met het afsluiten dient lid eigenaar hiervan onmiddellijk telefonisch op de hoogte te stellen.

4.8       Indien lid de voordeur niet goed op slot draait, is eigenaar genoodzaakt om de sleutel per direct terug te vorderen, is het niet meer toegestaan voor lid om vrij te trainen en wordt de borg voor de sleutel terugbetaald.

4.9       Indien er sprake is van diefstal op het moment dat lid de ruimte niet goed heeft afgesloten, zal de volledige schade – in gemiste uren en in materiaal – verhaald worden op lid. Hiervoor zal een gerechtelijke procedure gestart worden.

Artikel 5 Betaling

5.1       Indien lid financieel aansprakelijk wordt gesteld en een factuur krijgt van eigenaar voor geleden schade, dient deze factuur binnen 14 dagen betaald te worden.

5.2       Lid heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan eigenaar te melden.

5.3       Indien lid niet tijdig aan zijn betalingsverplichting van 14 dagen voldoet, is deze, nadat hij/zij door eigenaar is gewezen op de te late betaling, nog een termijn van 14 dagen gegund om alsnog aan de betalingsverplichtingen te voldoen. Indien deze betaling uitblijft is eigenaar gerechtigd om de factuur over te dragen aan een incassobureau, en is eigenaar gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen te brengen. Indien lid nog steeds niet aan de betalingsverplichtingen voldoet, zal eigenaar juridische stappen ondernemen tegen lid.

Artikel 6 Wijziging van de overeenkomst

Wijzigingen van en aanvullingen op deze overeenkomst zijn slechts geldig voor zover deze schriftelijk tussen partijen zijn overeengekomen.